Dostępność: Oczekiwanie na dostawę - zadzwoń, zapytaj
Koszt wysyłki: od 15,00 zł
Numer katalogowy: KEEP-M
Nowoczesna i profesjonalna ładowarka automatyczna KEEPOWER MEDIUM przeznaczona jest do ładowania akumulatorów w samochodach, łodziach oraz przyczepach kempingowych. Prostownik Keepower MEDIUM posiada funkcję podtrzymania napięcia w instalacji elektrycznej SUPPLY mode, pozwalającą na odłączenie akumulatora bez ryzyka utraty danych z pokładowych urządzeń elektronicznych. Prostownik Keepower MEDIUM jest sklasyfikowany w klasie ochronności IP65, może być używany nawet w warunkach opadów atmosferycznych.
Korzyści płynące z używania ładowarki Keepower:
Proces ładowania w sposób schematyczny obrazuje poniższy wykres. Linia koloru czerwonego przedstawia zmiany wielkości prądu, czarna zaś zmiany napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora.
Ładowanie miękkie:
Faza ładowania miękkiego stosowana jest w przypadku głębokiego rozładowania akumulatora. Akumulator ładowany jest prądem o niskim natężeniu (15% wielkości prądu wskazanego przy wyborze pojemności ładowanego akumulatora zaokrąglone w górę do pełnych jednostek) do chwili, gdy będzie w stanie przyjmować prąd o dużym natężeniu.
Odsiarczanie:
Faza odsiarczania stosowana jest w przypadku, gdy akumulator wykazuje cechy zasiarczenia.
Ładowanie pełne:
Podczas tej fazy akumulator ładowany jest prądem o stałym natężeniu (o wielkości wskazanej podczas wyboru pojemności akumulatora) do chwili osiągnięcia naładowania na poziomie 85% całkowitej pojemności. Możliwe jest uzyskanie prądów o wielkości od 1A do 30A dla akumulatorów 12V oraz od 1A do 15A dla akumulatorów 24V.
Nasycanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie średnie):
Jest to faza, podczas której akumulator ładowany jest przy utrzymywaniu stałej wartości napięcia do chwili osiągnięcia 98% całkowitej pojemności.
Ładowanie końcowe (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):
Jest to faza, podczas której akumulator ładowany jest w warunkach stałej wartości natężenia (15% wielkości prądu wskazanego przy wyborze pojemności ładowanego akumulatora zaokrąglone w górę do pełnych jednostek), do chwili osiągnięcia 100% całkowitej pojemności. Napięcie końcowe jest podwyższone w stosunku do fazy ładowania pełnego o 0,4 V.
Testowanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):
Jest to faza, podczas której prostownik sprawdza, czy wszystkie ogniwa w akumulatorze są sprawne.
Ładowanie zachowawcze (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowanie całkowite):
Celem ładowania zachowawczego jest utrzymanie akumulatora przez długi czas w stanie gotowości do użycia. Ładowarka cały czas kontroluje napięcie w sposób ciągły, a z chwilą, gdy spadnie ono poniżej 12,6V dla akumulatora 12V lub 25,2V dla akumulatora 24V, rozpoczyna ponowne ładowanie.
Ładowanie przyspieszone (sygnalizacja: miga dioda Akumulator rozładowany):
Faza ta stosowana jest w celu pobudzenia akumulatora znajdującego się w stanie głębokiego rozładowania. Pobudzanie to dokonywane jest w sposób “inteligentny”. Przez pół godziny prostownik ładuje akumulator maksymalnym prądem (wskazanym poprzez wskazanie pojemności akumulatora), a następnie sprawdza, czy akumulator jest gotowy do ładowania normalnego. Jeśli tak- następuje procedura ładowania normalnego. Jeżeli wartość napięcia akumulatora wskazuje, że akumulator nie jest gotowy, ponownie przeprowadzane jest ładowanie pobudzające. Operację tę prostownik powtarza cztery razy, a jeżeli to nie przyniesie pożądanego rezultatu, wówczas sygnalizowany jest błąd.
Tryb „zasilacz” (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowanie całkowite):
Tryb „zasilacz” używany jest w celu uchronienia urządzeń elektronicznych przed skasowaniem danych (np. kodu dostępu do radia, ustawień komputera sterującego pracą silnika) wówczas, gdy zamierzamy odłączyć akumulator od instalacji elektrycznej pojazdu, a także, gdy samochód jest ustawiony na stałe (np. w salonie wystawowym) i nie ma włączonego silnika, a istnieje potrzeba korzystania z jego urządzeń zasilanych energią elektryczną. W przypadku przeciążenia wyświetlony zostanie komunikat „. Jeżeli przeciążenie przekroczy dopuszczalną wartość, prostownik wyłączy się dla ochrony swoich obwodów wewnętrznych. Dla umożliwienia aktywacji trybu „zasilacz” prostownik musi być połączony z akumulatorem.
Zwracamy uwagę, że przy pracy prostownika jako zasilacz nie jest aktywna funkcja ochrony przeciwiskrowej.
Nominalne napięcie akumulatora 12V
Prąd ładowania 8A
Pojemność nominalna 20Ah do 160Ah
ładowanych akumulatorów
Max. wydatek mocy 120W
Napięcie zasilania 230Vrms ± 10%
(Częstotliwość prądu zasilania) 50 Hz ± 3Hz
Napięcie tętnień <100mVpp
(ładowanie zużytych akumulatorów
o pojemności 40% nominalnej)
Natężenie tętnień 3%
(ładowanie zużytych akumulatorów
o pojemności 40% nominalnej)
Stopień ochrony IP 65
Wymiary prostownika w mm 200*118*70
Przewody klemowe przekrój/długość 2,50mm2/1800mm
Długość kabla zasilającego 2800mm
Masa 0,900kg
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.